Îţi mulţumim pentru dorinţa de a ni te alătura!

Te invităm să te înscrii în echipa de voluntari care organizează Maraton Scaunul Domunului. Dacă iubești muntele și vrei să dai o mână de ajutor completează formularul. Vei petrece o zi într-o zonă deosebită, în plină natură, cu rezonanțe mistice. Vei cunoaște oameni noi, cu care împărtășești aceeași pasiune, și te vei bucura de acțiune împreună cu ei.

Inscrierile vor incepe cu data de 01.01.2022.


ÎNSCRIERE

Nume *
Prenume *
Sex *
Vârsta *
Localitatea
Email *
Telefon *
Mărime tricou
Experiența montană
Ce activitate dorești să derulezi în cadrul organizării maratonului?
Ce te motivează să participi la maraton în calitate de voluntar?


Regulament Maraton Scaunul Domnului 

Organizatorul

Maratonul Scaunul Domnului este un eveniment sportiv organizat de Asociația ECO Reghin. Scopul asociației este dezvoltarea durabilă a comunităților situate în zona montană de pe lângă Reghin și în cea adiacentă acesteia. Atragerea oamenilor în practicarea activităților ecologice, a sporturilor de masă și a turismului specializat sau de agrement. Toate astea desfășurate în condiții de deplină siguranță, cu respectarea și protejarea mediului înconjurător.

Condiții generale

Orice solicitare sau reclamație va fi luată în considerare strict în raport cu prezentul regulament.

Pe parcursul prezentului regulament se definesc următoarele categorii:

  • Organizatori: persoanele din conducerea evenimentului;
  • Voluntari: persoanele implicate în susținerea desfășurării evenimentului, cu rol de execuție (arbitru, fotograf, etc.);
  • Participanți: persoanele (sportivi, alergători, concurenți) înscrise în acest eveniment.

Maraton Scaunul Domnului este o competiție individuală de alergare montană, orientare și anduranță care constă în parcurgerea unor trasee montane prestabilite.

Competiția este deschisă tuturor amatorilor acestui sport cât și profesioniștilor cu vârsta de peste 18 ani împliniți la data evenimentului.

Pot participa și persoane care au 16 ani împliniți numai cu procură notarială de aprobare din partea ambilor părinți sau a tutorelui legal, și adeverință de la medic că sunt apți pentru efort fizic în vedere participării la eveniment de tip alergare montană (cros, semimaraton, maraton). La categoria ”DRUMEȚIE”, minorii sub 15 ani trebuie înscrişi de reprezentantul legal (părinte sau tutore) pe răspunderea acestuia. Dacă ocrotitorul legal nu este părintele ci tutorele, atunci e necesară şi o dovadă corespunzătoare care atestă calitatea de tutore a celui care semnează declaraţia notarială sau olografă la faţa locului. Înscrierea pe site prin înregistrarea unei vârste diferite decât cea reală atrage după sine eliminarea din concurs.

Traseele sunt marcate cu marcaj turistic în mare proporție iar în zonele în care acesta lipsește sau este deteriorat se intervine cu mijloace specifice de direcționare (bandă plastic, indicator, spray colorat etc.). Vom întâlni și porțiuni scurte neamenajate și neprotejate, drumuri publice și forestiere, pante cu înclinare mare și zone accidentate.

Organizatorii, prin măsurile luate vor încerca să minimizeze riscurile, dar ele nu vor putea fi excluse în totalitate.

 Resposabilitățile participantului

  • Să aibă cel puțin experiență generală pe traseele montane;
  • Să aibă abilitatea de a parcurge în siguranță un traseu într-o zonă alpină sau forestieră și să aibă capacitate de orientare indiferent de condițiile meteorologice
  • Să cunoască regulile de comportament în caz de pericol și urgență în zona montană;
  • Să dea dovadă de fair play și camaraderie, să acționeze în consecință atunci când situația o cere, sănătatea și viața personală sau a altui participant fiind mai importante decât orice premiu;
  • Trebuie să fie conștient și să țină cont de faptul că, oricât de multe măsuri de siguranță ar lua organizatorii, nu sunt și nu vor putea fi acoperite toate riscurile rezultate din natura evenimentului, mediul, animalele sălbatice din zonă (fiind arie naturală protejată) și condițiile în care se desfășoară aceasta;
  • Persoanele înscrise la eveniment sunt direct responsabile pentru participarea la cursele incluse, organizatorii nu își asumă niciun fel de obligație în cazul în care un concurent se rănește sau se accidentează și nici nu asigură consilierea în depășirea problemelor de natură fizică și psihică survenite ca urmare a participării;
  • Să se informeze despre lungimea și specificul evenimentului și să fie pregătit pentru acesta;
  • Concurentul are întreaga responsabilitate pentru asigurarea alimentației și hidratării pe parcursul evenimentului;
  • Organizatorii vor pune la dispoziție puncte de hidratare/alimentare și control ce oferă posibilitatea alimentării/hidratării doar în zonele delimitate;
  • Asistența personală este acceptată doar în punctele de control si alimentare cu acordul organizatorilor, niciun fel de altă asistență nu este permisă, în niciun moment și punct al cursei;
  • Dacă pe traseu nevoia o impune, se vor utiliza șervețele de hărtie și nu de material textil (de tipul celor umede).

Numărul maxim de concurenți

Pentru a spori siguranța concurenților a fost stabilit un număr maxim de concurenți pentru fiecare cursă în parte, astfel:

  • MSD 100k: 50 participanți 
  • MSD 50k: 150 participanți
  • MSD 25k: 200 participanți
  • MSD 15k: 200 participanți
  • MSD 7k: 200 participanți
  • Drumeție: 200 participanți

La înscriere se aplică regula primului venit (cu taxa achitată și condițiile de participare îndeplinite).

Înscrierea 

Înscrierile se vor face pe site-ul evenimentului www.maratonscaunuldomnului.ro, accesând secțiunea ”Înscriere”. Declarația pe proprie răspundere și condițiile de participare trebuie acceptate în timpul înscrierii online.

Kit-ul de participare la concurs se va ridica personal de către fiecare participant. Pentru a ridica kit-ul e nevoie ca fiecare participant să îndeplinească condițiile următoare:

  • Să prezinte actul de identitate.
  • Să fie pe lista cu participanții validați
  • Declarația pe propria răspundere, completată, semnată de către părinți sau tutore pentru participanții cu vârsta sub 18 ani.

Înscrierea se realizează online până la data stabilită de către organizatori. După data limită anunțată de organizatori nu se vor  putea realiza înscrieri. Gestionarea datelor celor înscriși este făcută doar de către organizatorii Maraton Scaunul Domnului conform regulilor GDPR în vigoare. Prin înscriere concurenții acceptă automat regulamentul competiției. Taxa se achită online, cu cardul de credit, prin intermediul unui sistem de plată securizat sau prin virament bancar.

Transferul înscrierii către un alt participant este posibil doar până la data de 20 mai 2022 și se supune unei taxe de 50 de lei. Organizatorii trebuie înștiințați de transferul către o altă persoană prin email, sau telefonic, înainte de această dată. După data limită transferul către un alt concurent nu mai este posibil. După validarea noului înscris/ă, de către organizatori, atât acesta cât și cel care cedează locul vor primi câte un email de confirmare al transferului. În cazul retragerii din cursă taxa de participare nu va putea fi returnată. Concurentul care își anulează înscrierea va beneficia în continuare de kit-ul de participare. Acesta poate fi ridicat în ziua concursului sau în zilele anunțate de organizatori pe pagina de FB și site, în săptămâna dinainte de eveniment. Se poate ridica cu o copie CI și de către un alt participant, prieten sau rudă.

Echipament

Echipamentul următor este obligatoriu pentru participanții la evenimentul Maraton Scaunul Domnului:

  • Număr (asigurat de organizator) care se poartă obligatoriu în partea din față, la vedere;
  • Pantofi de alergare (talpă cu profil montan) / pantofi sau bocanci de trekking pentru cei de la tura de drumeție;
  • Dispozitiv cu GPS care are încărcat pe el gpx-ul traseului;
  • Telefon mobil cu bateria încărcată;
  • Recipient cu minim 0.5 l apă și/sau pahar;
  • Haină de ploaie/vânt;
  • Folie de supraviețuire;
  • Fluier.

Echipament recomandat, pe lângă cel obligatoriu: 

  • Ochelari de alergare pentru protecția ochilor (sunt zone cu desiș și fiind zonă protejată este interzisă tăierea crengilor);
  • Batoane și geluri energizante (ceea ce nu găsiți în punctele de alimentare și control);
  • Bețe de trekking pentru alergători și pentru participanții la drumeție; 

Organizatorii pot verifica existența echipamentului obligatoriu asupra participantului pe toată durata cursei.

În seara dinaintea concursului (11 iunie) și dimineața, înainte de a se da START-ul, va avea loc o scurtă ședință tehnică, cu detalii despre curse și trasee.

Traseul

  • Va fi marcat cu banda colorată sau alte forme de semnalizare;
  • Zonele periculoase vor fi marcate cu panouri și semnalizare vizuală;
  • Pe parcursul traseului vor fi amenajate puncte de alimentare și hidratare;
  • Pe trasee sunt amplasate puncte de control și puncte de trecere obligatorii;
  • Participanţii trebuie să treacă prin acestea, unde vor fi notați în ordinea sosirii (cronometraj+securitate). Ei vor trebui să respecte indicațiile arbitrilor;

Orice sportiv aflat în dificultate se poate retrage din cursă din proprie inițiativă. Din motive de securitate retragerea se va face doar la un punct de control și va urma procedura de evacuare anunțată la ședința tehnică, excepţie făcând cazurile grave care nu permit deplasarea prin mijloace proprii. Retragerea va fi consemnată prin semnatură pe foaia de arbitraj.

Toți sportivii sunt obligați să acorde ajutor unei persoane aflate în pericol. Juriul va ține cont de timpul în care s-a acordat ajutor.

Timpi limită pentru parcurgerea curselor: 

MSD 100K - 24 h; MSD 50k - 10 h; MSD 25k - 6 h; MSD 15 K - 5 h; MSD 7k - 2h; DRUMEȚIE 14K - 6 ore. 

Modificarea traseului

Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica traseul sau de a anula desfășurarea competiției în caz de vreme nefavorabilă care pune în pericol buna practică sportivă a concurenților.

Amânarea/anularea competiției

Organizatorii amintesc faptul că taxa de înscriere, în cazul în care competiția va fi anulată, nu va fi restituită dacă această inconveniență nu le aparține (calamități).

În cazul în care circumstanțele impun acest lucru, organizația își rezervă dreptul de a modifica, în orice moment, traseul, orele de începere, termenele, poziția posturilor de ajutor sau a posturilor de securitate, precum și orice alt aspect legat de buna funcționare a evenimentului.

În caz de forță majoră, condiții meteorologice nefavorabile sau orice altă circumstanță care pune în pericol securitatea concurenților, organizatorul își rezervă dreptul de a decide amânarea startului cu maximum câteva ore, de a modifica timpii limită, de a anula evenimentul, de a anula sau scurta o cursă sau de a opri cursa în derulare.

În circumstanțele descrise mai sus concurentul are posibilitatea de a-și transfera înscrierea pentru una din următoarele 2 ediții.

Categorii



CURSE
CATEGORIE
MSD 100K - M/F
MSD 50K - M/F
MSD 25K - M/F
MSD 15K - M/F

MSD 7K - M/F

OPEN
DA
DA
DA
DA
DA
18-29
 NU 
DA
DA
DA
NU
30-39
NU
DA
DA
DA
NU
40-49
NU
DA DA
DA
NU
50+
NU
 DA 
DA
DA
NU


  • pentru încadrarea într-o anumită categorie de vârstă se va considera vârsta împlinită la data desfășurării concursului;
  • categoriile de vârstă care nu vor avea minim 5 participanți vor fi comasate cu categoria de vârstă precedentă;
  • organizatorul își rezervă dreptul de a adăuga o categorie de participare și pentru participanții sub 18 ani, dacă consideră că va fi necesar.

Descalificarea sau penalizarea participantului

Se impune în următoare cazuri:

  • Organizatorul își rezerva dreptul de a opri un participant în următoarele cazuri: s-a accidentat după start iar starea fizică nu-i mai permite continuarea cursei sau în cazuri excepţionale.
  • Abaterea de la traseul impus de organizatori (scurtături);
  • Neîncadrarea în baremul de timp impus la punctul de control;
  • Pierderea numărului de concurs sau participarea fără număr vizibil pe tot parcursul cursei;
  • Utilizarea de mijloace de transport pe durata cursei;
  • Depășirea timpului limită anunțat în prealabil de organizatori;
  • Abandonarea echipamentului pe traseu;
  • Abandonarea de ambalaje și resturi pe traseu, în afara zonelor delimitate special pentru acest lucru, la punctele de alimentare și control;
  • Comportament nesportiv față de alți concurenți și lipsa de respect față de organizatori și public;
  • Taxa de participare nu se returnează în caz de descalificare;
  • Concurenții trebuie să dea dovadă de fair-play: să permită altui concurent mai rapid să treacă în față fără a-l obstrucționa, să acorde asistență altui concurent aflat în dificultate sau care o solicită, în cazuri grave să anunțe primul arbitru la care ajunge sau telefonic organizatorii despre acest lucru. Nerespectarea acestora duce la penalizarea sau descalificarea participantului;
  • Deteriorarea mediului înconjurător;
  • Organizatorii își rezervă dreptul de a descalifica orice participant care nu respectă acest regulament.

Retragerea din concurs

  • orice participant care nu mai poate sau nu mai dorește să continue cursa, indiferent de motiv, trebuie să informeze organizatorii cât mai repede sunând la numărul de telefon comunicat la înscriere sau prin intermediul celui mai apropiat arbitru;
  • orice participant care se retrage din cursă și este într-o stare fizică corespunzătoare este responsabil pentru deplasarea proprie și acțiunile ulterioare momentului retragerii, excepție făcând cei care solicită intervenția salvamont în caz de accidentare sau imposibilitatea deplasării prin forțe proprii;
  • pe traseu vor exista echipe salvamont pregătite să intervină în caz de accidente sau dacă vreun participant ajunge în imposibilitatea fizică de a continua cursa sau de a se retrage prin mijloace proprii.

 Clasament si premii:

  • vor fi întocmite clasamente pe fiecare categorie de vârstă și vor fi acordate premii primilor 3 clasați din fiecare categorie;
  • toti participanții care vor termina cursa în baremul corespunzător de timp vor primi o medalie de participare;
  • organizatorii iși rezervă dreptul de a acorda și premii speciale;
  • premierea tuturor câștigătorilor va avea loc la terminarea competiției.

Anexa 1

Măsuri de prevenție și siguranță în contextul pandemiei COVID-19 

COVID-19 este oboală infectioasă, cauzată de SARSCOV-2, un virus cu rată de transmitere ridicată care a obligat OMS (Organizația Mondială a Sănătății) și sistemele naționale de sănătate ca o dată cu declararea pandemiei să impună măsuri legislative în vederea incetinirii transmiterii virusului și protejării populatiei.

Numărul de participanți va fi limitat la cel recomandat de autoritățile locale și naționale pentru a putea gestiona eficient măsurile de distanțare socială. Toate informațiile referitoare la politica de sănătate și siguranță vor fi trimise individual către participanți prin e-mail, înainte de eveniment.

Evenimentul se va desfășura în exclusivitate în aer liber.

Organizatorii evenimentului vor include și măsuri privind protejarea participanților, voluntarilor și spectatorilor atât în timpul curselor cât și înainte și după aceasta. Prin urmare măsurile luate pot fi cu caracter OBLIGATORIU sau RECOMANDAT. Măsurile de vor aplica în zona de START/SOSIRE, pe traseu și în punctele de control, hidratare/alimentare. Acestea se referă la participanți, voluntari/organizatori și spectatori, în perioada dinaintea curselor, la ridicarea kiturilor, acces în zona de start, la STARTUL propriu-zis, curse și premierea câștigatorilor.

Zona de START este special amenajată în zona Zăpodia cu pod, semnalizată prin benzi de delimitare unde vor avea acces doar organizatorii și participanții la cursă atât la plecarea cât și la sosirea concurenților.

Instrumentele utilizate in prevenirea COVID-19 sunt:

  • distantarea fizică obligatorie de 1m, recomandabil 2m conform recomandărilor OMS;
  • limitarea numărului de participanți la max.100 pentru fiecare cursă;
  • la ridicarea kiturilor de concurs se vor folosi semne ptr distanțare în situația în care se vor forma cozi;
  • un concurent va putea ridica kit-urile pentru mai multe persoane pentru a evita aglomeratia în zona de START (cu actele de identitate ale celor pentru care ridică kit-urile)
  • ședința tehnică dinaintea cursei se va face în zona de START cu ajutorul sistemului de sonorizare;
  • începerea startului va fi la ore diferite pentru cele 3 curse;
  • startul participantilor va fi în valuri de cate 2 la 5 sec și nu în grup, in ordinea numerelor de concurs;
  • în punctele de control, hidratare si alimentare de pe traseu nu vor fi admiși mai mult de 6 participanți concomitent, pentru aceasta fiind responsabil unul dintre voluntari;
  • festivitatea de premiere va avea loc în zona de START;
  • masca de protecție nu este obligatorie în spații deschise, prin urmare nici pe perioada cursei, dar este recomantat ca fiecare participant să aibă asupra sa o mască de protecție pentru eventualitatea că va ajunge în spații aglomerate, la folosirea toaletei din zona START/SOSIRE.

În zona de START:

  • Este INTERZIS accesul persoanelor cu febră >38’C, tuse, cefalee, pierderea gustului/mirosului în ziua evenimentului
  • Este INTERZIS accesul persoanelor contact COVID în ultimele 14 zile
  • Este INTERZIS accesul persoanelor provenite din zona rosie în ziua evenimentului
  • Fiecare participant va semna o declarație pe proprie răspundere privind punctele de mai sus (Anexa1)
  • Persoanele din interiorul zonei de acces vor păstra distanța minimă legală
  • Se INTERZICE eliminarea secrețiilor orofaringeene în zona START si in punctele de pe traseu
  • Pornirea participanților se va face la 5 sec în ordinea cunoscută în prealabil.

În timpul CURSEI:

  • datorită numărului limitat de participanți, a startului temporizat și a lungimii traseului, participanții vor fi la distanță suficient de mare pentru a respecta regula de distanțare fizică;
  • în situația unei depașiri aceasta trebuie făcută cu o anumită “etichetă” anunțând persoana depășită pe cât posibil și păstrând distanța de minim 1m; trebuie evitată alergatul în trena unui participant;
  • eliminarea secrețiilor orofaringiene este recomandat să se facă la min 10m de alți participanți in afara zonei START și a punctelor de control si alimentare/hidratare,
  • este obligatoriu (prin regulament) ca fiecare participant să dețină recipient personal pentru hidratare, pe parcursul evenimentului nu se distribuie recipiente de unică folosință.

În zona PUNCTELOR DE CONTROL/ HIDRATATRE/ ALIMENTARE

  • toate punctele de control, alimentare și hidratare sunt în aer liber, sunt dotate cu mese care vor fi decontaminate periodic și nu au scaune pentru participanți;
  • produsele alimentare nu vor fi în regim autoservire ci vor fi înmânate de către un voluntar (echipat corespunzător și cu mănuși) în funcție de dorința alergatorului.

La SOSIRE

  • Medaliile de terminare a traseului vor fi disponibile pe un suport special curățat și dezinfectat în prealabil de unde alergătorul o va putea lua;
  • Festivitatea de premiere va avea loc cu respectarea regulilor de distanțare (evitând contactul fizic).

Anexa 2

Politica de protecție a datelor cu caracter personal

Odată cu înregistrarea, participantul este de acord că datele cu caracter personal pot fi colectate și transmise unor terțe părți în scopul cronometrării, clasamentelor și rezultatelor, precum și pentru publicarea listelor respective pe internet. Informația este colectată ca parte din înscrierea pentru una dintre cursele Maraton Scaunul Domnului. Pentru nevoile organizației, și în special pentru identificarea fiecărui concurent, în vederea comunicării informațiilor referitoare la participarea sa înainte, în timpul sau după eveniment. Participantul este de acord ca prenumele, numele, țara, data nașterii, numele echipei, numărul de concurs și rezultatele (clasament, timp) să poată fi publicate în toate mediile tipărite, și electronice, relevante pentru eveniment.

Datele alergătorului sunt păstrate în baza de date timp de 10 ani. Această perioadă poate fi reînnoită la fiecare înregistrare și corespunde perioadei legale de păstrare a datelor. Dincolo de acești 10 ani și cu excepția cazului în care alergătorul autorizează organizația să-și păstreze datele, toate datele sunt șterse, cu excepția numelui, prenumelui, datei nașterii, sexului și naționalității alergătorului, pentru a da relevanță clasamentului ediției la care a participat.

În conformitate cu Regulamentele generale privind protecția datelor (EU RGPD 2016/679), orice concurent are dreptul de a accesa și modifica toate informațiile care îl privesc. Acest lucru se poate face prin trimiterea unei solicitări scrise pe adresa de mail [email protected].

Folosirea imaginilor și filmărilor de la eveniment

Pe durata evenimentului Maraton Scaunul Domnului se vor face poze și filmări. Acestea sunt considerate materiale promoționale ce aparțin de drept organizatorilor și partenerilor. Imaginile și filmările se vor folosi de către aceștia în diverse scopuri de promovare și marketing. Acceptând regulamentul de participare la concurs se consideră automat că sunteți de acord să apăreți în aceste materiale și că nu aveți nicio problemă să fiți tag-uit pe rețelele de socializare. În cazul în care nu doriți acest lucru va trebui să ne trimiteți o notificare scrisă în acest sens pe adresa de e-mail: [email protected].